zondag 17 april 2011

Borduurwereldbeurs in Sliedrecht

Het was gisterochtend vroeg, om 7 uur stond ik bepakt en bezakt op de pont onderweg naar de 9e Borduurwereldbeurs in Sliedrecht.
Samen met borduurvriendin Bets had ik een standje op de beurs, ik was er voor de vierde of misschien wel vijfde keer aanwezig als hobbyist met een kraampje.
Zo rond half 8 kon het uitpakken en neerzetten van alle spulletjes beginnen en dat nam toch de nodige tijd in beslag. Rond 9 uur waren de eerste bezoekers al aanwezig, maar om half tien gingen de deuren van de beurs zelf open. Ik begreep dat er toen al ruim 400 bezoekers waren, de parkeerplaats stond al behoorlijk vol.
Bets en ik hebben uitleg gegeven over het borduren met de borduurmachine op papier.
Wat hebben we het druk gehad, vanaf het begin van de beurs tot ver in de namiddag hebben we gestaan, gepraat en tussendoor ook nog gedemonstreerd. Heel veel leuke reacties kregen we op dit toch relatief nieuwe idee en wat hebben we veel mensen gezien die een kijkje bij ons kwamen nemen.
Bedankt allemaal voor alle spontane, enthousiaste en leuke reacties, we hebben ervan genoten.
Ik heb beloofd om de "werkbeschrijving" van het borduren op papier hier nog op te zetten: nog even geduld, komt binnen een paar dagen hier te lezen.
Een compleet fotoverslag van de dag kun je vinden op de site van Miriam.
Tussendoor zagen we gelukkig nog kans om ook zelf nog even te shoppen, dit is mijn buit van de beurs:
Mylar folie van Papira, Serafil garen dat ik gebruik als ondergaren voor mijn Janome van Hergarden Embroidery (Maud), zilver/goud en blauw metallic van Masterstitch en klosjes garen (nee, nooooit genoeg...:-) van de Garenshop. Oh ja en nog wat hotfix steentjes van Glitter en Glamour, maar die zijn al opgeruimd voor ik ze op de foto heb gezet.
Wat een prachtig weer vandaag, als laatste hier wat foto's uit de tuin en uit de omgeving van huis om nog even van te genieten.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Alice,

Een hele drukke dag maar hebben we genoten he
Vond het wel jamer dat we zelf te weinig tijd haden om even rond te kijken maar verder was het een super dag.
gr Bets

poetsie zei

Hebben jullie goed verkocht :-)
Ik vind dat Serafil garen super fijn om lingerie mee te naaien! Heb jij dat ook wel eens gebruikt, daarvoor?