maandag 14 december 2009

Vliegende tijd

Wat vliegt de tijd.
Zeker rondom de feestdagen vind ik dat de tijd door je vingers glipt en voor je het weet is het al weer een nieuw jaar.
Cadeau's kopen, gedichten en surprises maken voor Sinterklaasviering bij schoonfamilie.
En nu voor Kerst ook weer op cadeautjesjacht voor onder de kerstboom bij mijn ouders.
Afgelopen weekend de kerstversieringen in huis opgehangen, kerstboom opgetuigd en lichtjes buiten in de boom gedaan. Laat de kerst nu maar komen, nog maar een kleine anderhalve week...
Uiteraard gewoon nog werken en ook nog af- en aan naar het ziekenhuis sjeesen met dochterlief in verband met gescheurde enkelbanden en zelf naar de tandarts voor allerlei behandelingen.
Alles overigens weer hersteld en opgeknapt, daar zijn we hoop ik voorlopig vanaf.
Tussendoor vind ik gelukkig altijd nog wel even tijd om te hobbyen.

Eerder liet ik de brillenkokers in zebramotief al zien, ik heb de zebratas en muntenportemonnee erbij gemaakt.
Ik heb de middelste maat tas gemaakt, de grootste maat had ik moeten aanpassen in mijn ring en daar had ik even geen zin in. Om te laten zien wat de uiteindelijke maat van het tasje is geworden, heb ik er even een centimeter bijgelegd voor de foto.
Het portemonneetje viel in de smaak bij dochterlief: "Die is handig om mee te nemen naar school.....", tja en wat doe je dan....
De patronen waren van A Stitch a Half. Voor het zebratasje zijn in totaal 170.766 steken geborduurd en bestond uit 12 afzonderlijke delen. Na het borduren zijn die met een zigzagsteek aan elkaar gemaakt.
In de ring heb ik scheurvlies gespannen, borduurpatroon is een applicatiemotief, het applicatiemateriaal was wit vilt.
Bij het kruidvat zag ik afgelopen week deze t-shirts van een hele mooie kwaliteit. Omdat ik er op tijd bij was, kon ik 5 kleuren in mijn maat afrekenen. Maar basisshirts heb ik voldoende en dus worden deze exemplaren voorzien van een borduursel.
Patroon uitgezocht, template uitgeprint en keuze gemaakt uit de diverse klosjes borduurgaren en borduren maar.
Het zwarte t-shirt is klaar.
Patroon: Embroidery Library Damask Pumpkin Neckline
Gebruikt garen: Sulky Metallic, kleurno 142 7023, een mengeling van zilver met zwart.
Na het borduren heb ik het patroon aangevuld met zilverkleurige hotfix steentjes.


Als uitsmijter een foto van een kanten kerstkrans, geborduurd op spinnewebpapier. Nu alleen nog de delen uitknippen, aan elkaar zigzaggen. Daarna doe ik op de achterkant magneetlijm, dat is lijm die je keer op keer kunt laten plakken. De krans komt dan op het raam als kerstversiering.
Patroon is van Louisa Meyers Originals, Christmas 2 (3D Wreath).

2 opmerkingen:

poetsie zei

Ik vind je zebratas geweldig!

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat maak je toch een prachtige dingen en inderdaad, die zebratas is echt geweldig!!