maandag 18 november 2013

Stella Capelet ~ Berniolie Designs

Tegelijk met het patroon van de Amethyst capelet, kocht ik ook het patroon van de Stella capelet bij Berniolie Designs. Ook voor deze col gebruikte ik het Bianca garen van de Wibra, deze keer in een olijfgroene/koraalrode versie.
Het patroon begint met een gehaakte onderrand die wordt afgewerkt met picots. Vervolgens neem je steken op van de opzetrand met een haaknaald en breit dan in afwisselend rechte en averechte steken de col verder naar boven tot een totale lengte van 28 centimeter. Door de afwisseling van deze steken ontstaan er vanzelf randen in de col die naar elkaar toetrekken, maar heel erg elastisch blijven. 
Het totaal aantal steken op de naald is 238, ik koos voor de kleine versie, best een behoorlijk aantal.
Het patroon geeft aan dat er met een rondbreinaald gewerkt moet worden, maar dat vind ik niet zo fijn breien, dus ik heb de 238 steken op gewone naalden 'gepropt'.
Op de paspop heb ik de col op twee manier geplaatst, eerst met de grote ribbels naar binnen en daarna met de grote ribbels naar buiten. Het verschil zit in de omgeslagen rand bij de nek, het is maar wat je leuk vind.
Ik vind de col/cape heel erg geslaagd geworden, ben heel blij met het resultaat. Ik was benieuwd hoe de col in het echt draagt, maar dat is net zo als je op de paspop ziet.  Ik draag hem dan onder mijn jas met de omgeslagen randen over de kraag heen. Met het koudere weer dat volgende week voorspelt wordt, ga ik ze vast goed gebruiken.
Patroon: Stella van Berniolie Designs
Gebruikt garen: Bianca van Wibra
Samenstelling: 100% acryl
Gewicht: 100 gram per bol, ik gebruikte 3 bollen
Gebruikte naalden: 4 mm
Met dit sombere grijze weer valt het niet mee om mooie kleurechte foto's binnen te krijgen......maar wel uitstekend weer om een heerlijk ruikende appeltaart met dochterlief te maken.

9 opmerkingen:

Ingrid zei

Hij is echt supermooi geworden zeg!
Echt een kunstwerk, daar mag je zeker trots op zijn!

Ingrid zei

Ps: mag ik vragen waar jij de code van je achtergrond in hebt geplaatst?
Bij mij werkt het niet echt...

Elizabeth zei

Wat een prachtige col heb je gemaakt! En het garen staat er ook perfect bij...
Daar ga je zeker veel plezier van hebben!

Crissi zei

So beautiful!
Hugs Crissi

creadinah zei

Wat een prachtige col is dit geworden zeg. Daar kun je met recht trots op zijn.
Gr, Dineke

Amarins zei

Schitterend, wat een super mooie colsjaal. Prachtig gedaan. Groetjes, Amarins

Sandra zei

Whooh dit is echt mooi..

Gr. Sandra

http://sandraseigenhandigheidje.blogspot.nl

Mamita zei

marvellous, i'll speak about it on my blog on tuesday
http://www.aufildemafantaisie.com/article-mes-coups-de-coeur-du-lundi-121278938.html

Jos van KloskaCreAtief! zei

wat een mooie combinatie zo met breien en haken, laat de kou maar komen!